Liczniki odwiedzin

deser

czwartek, 15 kwietnia 2010

Przepis pochodzi ze strony Moje wypieki. Nie mogę sobie przypomnieć, żebym kiedykolwiek wcześniej jadła ciasto smaczniejsze od tego, a ja naprawdę wiele ciast juz jadłam:) Przepyszny spód (wzorowany na uwielbianych przeze mnie angielskich shortbread cookies) do tego cudowna masa karmelowo-orzechowa i chrupiące orzechy na wierzchu...rozmarzyłam sie, a po cieście juz nawet śladu nie ma

Składniki:

na spód

- 2 szklanki mąki pszennej

- pół szklanki cukru pudru

- 250 g masła

Wszystkie składniki szybko zagnieść (można sobie pomoc food processorem) i wylepić ciastem blaszkę (u mnie 27x27cm). Podpiec do momentu, aż brzegi zaczną się rumienić, w temperaturze 180ºC. Odstawić do przestudzenia.

na masę:

- puszka mleka skondensowanego słodzonego (400g)

- pol szklanki śmietany kremówki

- 1 łyżeczka ekstraktu waniliowego

- 1 1/2 szklanki siekanych orzechów włoskich

Zagotować razem śmietankę, mleko i ekstrakt, gotować na malutkim ogniu az masa zgęstnieje, ok 8-10 minut (uprzedzona o tendencjach do przypalanie sie tej mieszanki użyłam głębokiej patelni teflonowej, nic sie przypaliło, ale trzeba cały czas mieszać, nie ma zmiłuj się sie).

Do gotowej masy wmieszać posiekane orzechy i całość wylać na podpieczony spod. Piec w piekarniku nagrzanym do 180ºC 20 do 30 minut.

na wierzch:

100g czekolady

bakalie do przybrania

Czekoladę rozpuścić, polać nią upieczone ciasto, posypać bakaliami i gotowe:)

Smacznego!

 

 

 

 

 

23:03, betaeta , deser
Link Komentarze (4) »
niedziela, 21 lutego 2010

brownie

Najbardziej czekoladowe ciasto na swiecie, uwielbiam brownies za smak, wyglad i za to, ze to co w innych ciastach jest wada tutaj urasta do rangi sztuki - jak zrobic najlepszego zakalca, jak doskonale nie dopiec ciasta:)

Przepis pochodzi ze strony Moje Wypieki i jest naprawde niezawodny.

Skladniki:

180 g masla

150 g gorzkiej czekolady

250 g cukru pudru

4 jajka

1 lyzeczka ekstraktu waniliowego

140 g maki

szczypta proszku do pieczenia

35 g kakao

50 g gorzkiej czekolady posiekanej

95 g masla orzechowego

Czekoladę rozpuścić razem z masłem na małym ogniu, mieszając (nie dopuścić do wrzenia). Lekko przestudzić. Dodać cukier, jajka, ekstrakt, przesianą mąkę z proszkiem, kakao i dodatkowo posiekaną czekoladę. Wymieszać.

Wlac do blaszki (u mnie kwadrat 25x25 cm), na wierzch lyzeczka nakladac maslo orzechowe.

Piec w 160ºC ok 40 minut, ciasto ma byc wilgotne w srodku.

Mi zostalo troche ciasta, wiec upieklam z niego tez mini chlebki czekoladowe, trzeba je piec krocej forma jest duzo mniejsza (ok 4x8 cm) i niestety troche wyschlo ale i tak bylo pyszne.

Smacznego!

 

środa, 18 listopada 2009

Muffinki waniliowe z malinami

Obiad już zjedzony, brzuch pełny ale czuję jeszcze nieodpartą ochotę na coś słodkiego, szybki przegląd kuchennych szafek i najprostsze ciasto na świecie pół godziny poźniej ląduje na stole.

 

Składniki suche

250g mąki

1 szklanka cukru

1 łyżeczka proszku do pieczenia

 

Składniki mokre

250ml mleka

1 jajko

pół szklanki oleju

łyżka esencji waniliowej

Dodatkowo maliny (u mnie mrożone) ok 4 duże maliny na jedną muffinkę.

W dużej misce mieszamy dokładnie składniki suche, w mniejszej mieszamy składniki mokre, wlewamy mokre do suchych, mieszamy szybko i niedokładnie, ma się jako-tako połączyc, lepiej niedomieszac niz mieszac za długo.

Do foremek wlewamy po łyżce ciasta, na to maliny, i znów ciasto do 2/3 wysokości, na wierzchu maliny.

Pieczemy 20 minut w 200 stopniach.

Smacznego!

Muffinki waniliowe z malinami

poniedziałek, 31 sierpnia 2009

ciastka francuskie

Ekspresowy i efektowny deser, nie sposób go zepsuć.

Składniki:

gotowe ciasto francuskie

budyń waniliowy

250g malin

6 łyżek dżemu malinowego

jajko

cukier puder

Płat ciasta francuskiego kroimy na 6 kwadratów, w każdym z nich zaznaczamy czubkiem noża ramkę o grubości 1.5 cm (nie przecinamy do końca). Puste kwadraty wstawiamy do nagrzanego piekarnika (200 stopni) do lekkiego zbrązowienia, po wyjęciu środek ciastek "uklepujemy" tworząc pudełeczko z wyższymi brzegami. Wnętrze ciastka smarujemy dżemem malinowym, napełniamy budyniem waniliowym wymieszanym z jednym surowym jajkiem, na wierzchu układamy maliny. Wstawiamy do piekarnika i pieczemy do ścięcia się masy budyniowej. Gorące posypujemy cukrem pudrem, studzimy i gotowe:)

Smacznego!

ciastka francuskie

21:14, betaeta , deser
Link Komentarze (7) »